Beylikdüzü Sahaf Festivali 2017

Kübra | 9/05/2017 |

Pazar günü Pınar ve Esra ile Beylikdüzü Sahaf Festivaline gittik.Aslında festival Barış ve Sevgi Etkinliği içinde yer alıyor ama biz sahaf festivali kısmıyla ilgilendiğimiz için etkinliğin diğer şeylerine bakmadık.😄



Bu yıl dördüncüsü yapılıyormuş festivalin ama  ben bu yıl duydum ilk kez.25 sahaf katılmış etkinliğe.

Bu kısa bilgilendirmeden sonra geleliö festival hakkında görüşlerime.

Festival daha çok eski basım ve klasikler üzerineydi,az birazda güncel kitaplar vardı.
Beyoğlu ve Üsküdar festivallerinin yanında çok sönüktü bana göre. Fiyatlarda uçuktu.Yani tamam eski basım  bi kitabın 30 tl olmasını anlarım ya da nadir baskı sayılan bir kitaba biçilen fiyata lafım yok ama etiket fiyatı 21 tl olan popüler kültür kitabının festivalde 18 tlye satılması, nette 21 tlye satılan Bu Bizim Hikayemiz kitabının 20 tlye satılması ya da nette 9.75 olan bir Zweig kitabının orda 10 tlye satılmasının mantığı nedir? Adı üstünde sahaf festivali ise en azından popüler kültür kitapların daha uygun olması gerekmez mi?Baştada dediğim gibi eski basımlara lafım yok ama modern klasik ya da İş Bankasının klasiklerinden baskısı olanların nettekilerle hemen hemen aynı fiyata satılması absürt geldi bana biraz.O parayı ikinci eline vereceğime sıfırını alırım daha iyi.😂

Bir sahafta da Beyoğlunda ve Üsküdarda satılan 5 tllik kitaplar hakkında konuştu kızlar ve sahafın dediği şey "oraya çöp kitaplar götürüyoruz".Yani 5 tlye sattıkları kitaplar çöpmüş.🙄
Sahaf adı üstünde kitap satan birinin böyle demeside ayrı ironi bana göre.Kitabın değeri fiyatıyla mı anlaşılıyor yani?Bana göre ister 1 lira olsun ister 5 lira,benim istediğim kitapsa tamamdır,kitap kitaptır yahu!

Neyse yinede istediğimiz kitaplar çıktı azda olsa ve aldık.Tabi hepsini uygun fiyatlardan aldık.😈 Yoksa istediğimiz daha çok kitap olmasına rağmen dediğim gibi fiyatlardan dolayı yaklaşmadık bile.😂

Eski basım ve klasiklere ilgisi olanlar gitsin gezsin yinede. Alamasamda o kitapları birarada görmek çok güzel.😍
Fiyatlardan dem vursamda sahaflar ile yaptığımız sohbetler güzeldi.Seviyorum böyle kitap kokan ortamları.❤

Festivalden aldıklarım ise görselde yer alıyor.
Kristin Hannah 10 tl diğerleri 5 tl.
Arsen Lüpen ilk aldığım kitaptı ve sanırım ilk sahaftan aldım.Zaten görünce direkt atladım üstüne.😂 Bende yeni basımı olsada Arsen Lüpenciğime karşı zaafım olduğu için aynı kitapları alıyorum olsada.

Hannah'ın sırt kısmı ikiye ayrılmış gibi duruyor.Ben pek pimpirikliyim bu konuda ama istediğim bir kitap olduğu için aldım.

Geceye Övgüler'i,HAY klasiklerine yavaştan başlamak istediğim için aldım.

İnci'yi de instagramda görüyordum o yüzden ilgimi çekiyordu.

Cibran'ı da merak ediyordum, bu nedenle Gezgin'i görünce aldım.

Bu sanırım şu ana kadar en az alışveriş yaptığım festival/fuardı.
Neyse önümüzdeki festivallere bakalım.😂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI