Donna Hosie Röportajı

Min Li Li | 1/04/2017 |


Uzun zamandır yazar röportajı yapmıyordum.Donna Hosie'nin serisini çok sevince şansımı deneyip mail attım ve çok geçmeden yazar bana dönüş yaptı. :)

Aslında röportajı yapalı rahat iki aydan fazla oluyor ama benm üşengeçliğim yüzünden ancak yeni çevirip bloga ekledim. *-*

Ben çok keyif aldım,umarım sizde seversiniz. 



1. Öncelikle, bize kendinizden bahsedebilir misiniz?

İngiliz yazarım ama şu anda Avutralya'da yaşıyorum.Seyahat etmeyi ve dilleri öğrenmeyi seviyorum.
Büyük bir fantezi hayranıyım ve Game of Thrones,Lord od the Rings ve Harry Potter'a takıntılıyım.

2. Yazar olmak istediğinizi ilk ne zaman farkettiniz?

Yaklaşık 15 yıl önce, The Leaky Cauldron adıyla bir Harry Potter web sitesinde çalışmaya başladım.
Warner Bros/EA Games tarafından Harry Potter bilgisayar oyunları fan danışmanı olarak çağırıldım.
Stüdyoları dolaşıp,raporlar yazacaktım.Sonra hayran kurguları yazmaya başladım ve bu benim kendi romanlarımı yazmama dönüştü.Bir kere başlayınca kendimi durduramadım.


3.Yazmak için özel bir zamanınız var mı? Yazmak için özel bir yeriniz var mı?Bizimle resmini paylaşabilir misiniz?

Özel bir yerim yok.Çoğu yazar gibi bende tam zamanlı bir işte çalışarak yazıyorum ve sonra aileme bakıyorum.
Bu yüzden ne zaman ve nerede zaman ayırabilirsem yazıyorum.Evde,parkta,uçakta,yatakta yazmıştım...

4. Bize sizin hakkında kimsenin bilmediği bir şey söyler misiniz?

Kitaplarım çok kana susamış ... ama yine de çok hassasım ve kan görmekten nefret ediyorum!

5. Favori kitaplarınız hangileri? Size ilham veren yazarlar kimler?

J.K. Rowling, Philip Pullman ve Philippa Gregory gibi büyük ilham kaynağım oldu.
Kendi kültürlerini resmedebilen ve kendi tarihlerini anlatabilen yazarları seviyorum.
Son zamanlarda okuduklarım içinde Mary Lawson - Road Ends, Philippa Gregory - The Taming of the Queen ve Sarah J. Maas - Heir of Fire (Cam Şato serisinin üçüncü kitabı) favorilerimden.

6. En sevdiğiniz motivasyon ifadesi nedir?

Pişman olacağın tek şey, asla yapmadığın şeylerdir.

7."The Devils Serisi" Türk okurlar ile buluştu.Kitabın kurgusu ve yazma süreci nasıl gelişti?

Kurgu hazırlamada pek iyi değilim ve bu nedenle serideki dört kitapta onları yazdıkça gelişti.
Çok hızlı yazsamda, bir kitabı yayınlamak için gereken zaman uzunluğu nedeniyle her kitabın hikaye çizgisini bir sonrakine dahil edebildim.Yayıncılık çok yavaş bir endüstri.

8. Kitaplarınızın farklı dillere çevrilmesi nasıl bir duygu?

Bu büyük bir onur.
Dilleri seviyorum ve hikayelerimi bir okurun kendi dili aracılığıyla iletebilmek çok özel.
Çevirmenlerime sonsuz teşekkürler.

9. Kitaplarınız Türk kapakları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Onları sevdim,özellikle "Şeytan'ın Rüya Kapanı" kapağını.
Ancak özel olan sadece kapaklar değil,iç baskı ve gerçek ciltli bezin üzerine de özen gösterilmiş.
Onlara bir sürü ilgi ve ayrıntı verilmiş.

10."Melek Takımı" hakkında seri yazmayı planlıyor musunuz? Onların hikayelerini çok merak ediyorum. :D

"Melek Takımı" için seri olmayacak.Ancak, dördüncü kitapta çok belirgin bir şekilde yer alıyorlar.

11. Şu an ne üzerinde çalışıyorsunuz?

Şu anda serinin dördüncü kitabı "DEVIL'S HORSEMEN" ın son rötuşlarını yapıyorum.
Ocak 2017'de yayımlanacak ve serideki son kitap olacak.
Aynı zamanda serinin Kindle için dünya çapında bir sürümünü hazırlıyorum.

12.Türkiye'ye gelmeyi düşünüyor musunuz?

Bir gün Türkiye'yi ziyaret etmek isterim.

13. Son olarak, Türk okurlarınıza ne söylemek istersiniz?

Türk okurlarıma müthiş destekleri için teşekkür ederim.Mesajları ve seriye olan sevgileriyle çok nazikler ve özellikle Instagram'da kitaplarımın fotoğraflarını görmekten keyif alıyorum.Türk okurlar çok yaratıcı.



Röportaj için bir kez daha Donna Hosie'ye teşekkür ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI