Bir Türk Masalı Duygu-Ali'm-Bekir || Kitap Yorumu

Min Li Li | 5/31/2016 |

Yazar: Işıl'ca
Tür: Romantik Komedi,Günümüz Aşk,Dram
Goodreads Puanı: 4.27,3.91,4.39
Sayfa Sayısı: 662,536,464
Seri Sıralaması: Bir Türk Masalı #1,2,3
Yayınevi: Müptela/İndigo Yayınları
Anne sıcaklığı, baba emniyeti olmayan bir dünyada ayakta kalmaya çalışan kırılganlık abidesiydi Duygu. Üç yoldaşı vardı onu taşıyan. "Develerim" derdi onlara. O develer ki İstanbul'un en arızalı tipleriydi. Her ne kadar bela makinesi olsalar da Duygu için tek bir gerçek vardı;

"Bekir candı, Ali kandı, Sedat aşktı."

Ve hayat onlar için bir duadan ibaretti. İyiyim…iyiyiz… biz hep iyi oluruz. Güçlü olmayı en zorlu yollarda öğrenmiş dev bir çınardı Sedat. Hayatta yorulmuş, aşktan çoktan vazgeçmişti. Yüreğini ördüğü çelik duvarlar arasına saklamış acımasız bir adamdı o. Acılarla atılmış düğümlerin arasında filiz verebilir miydi aşk? Meleği şeytana döndürüp, şeytanın ruhunu ele geçirebilir miydi aşk?

 Sonunda bende bu seriyi okudummm.Hepsini okuduğum için ayrı başlıklar altında değilde tek başlık altında yorum yapayım dedim.

Öncelikle Duygu ilk çıktığı zaman okumak istememiştim.Zira olumsuz yorum çoktu.Bu yüzden şimdiye kadar pek ilgimi çekmemişti ama Esra ve Buse sağolsun.Sayelerinde seriyi baya merak eder oldum ve bir okuyayım ne olacak dedim.Okumaya başladıktan sonra da olumsuz yorumlara bakıp okumadığım için pişman oldum. *-*

Neyse efenim geç olsun güç olmasın derler,geçte olsa develerle bizde tanışmış bulunduk. :)

Seriyi sevdim ama özellikle Duygu kitabına bayıldım!!! Üç kere okudum.Yine okuyacağım. :D

Zevkler ve renkler elbette tartışılmaz ama bu kitabın neresini beğenmemişler anlamıyorum.O kadar kötü yorumları hiç ama hiç hak etmiyor.Evet biraz kalın ve bir sürü olay oluyor ama hiçbir sahnesi okurken sıkmadı beni,gereksiz sahneler yoktu bence,her olayın bir bağlantısı vardı.
Yani tabi sadece bir sahnede Sedat'a kızmış olabilirim. :D

Duygu geçmişte yaşadıkları sonucu onu develer ile bir araya getiriyor.Dördünün arasındaki ilişkiyi çok ama çok sevdim.Gerçekte böyle güzel dostluklar,kardeşlikler ve en önemlisi aşk var mıdır?
"İyiyim… iyiyiz… biz hep iyi oluruz." mottosu aralarındaki bağın en güzel örneği.Karakterlerin birbirlerine olan bağın bu kadar güzel olduğunu bulduğum başka bir kitap daha vardı,onunla beraber bu serideki ilişki benim için çooook farklı bir kulvarda.Gerçekte yok böyle kardeşlikler ya!

  • "Bekir candı, Ali kandı, Sedat aşktı"
Bu cümle Duygu'nun develer ile ilişkisini çok net açıklıyor.

Üç deveyide sevdim evet ama benim için Sedat daha bir ayrı. :)

Duygu ve Sedat'ın aşkı çok güzeldi zaten,bunu yazmama gerek var mı?
Sedat'ın Duygu'yu sevme şekli o kadar farklıydı,o kadar güzel ki gelde sevme bu adamı!
Duygu'ya her cano dediğinde Sedat'ı daha çok sevmiş olabilirim.

Normalde laubalı,sokak ağzı ile olan konuşmaları pek sevmem ama Sedat'ın ulan Ali,ulan Ali deyişi ile Alim'in lan Duygu deyişi süper ya,sanki sevgi sözcüğü gibi geliyor bana,böyle de psikopatça sevdim kitabı işte. :D

Sedat'ın Duygu'ya olan sevgisi çok güzeldi ya! Kim mutlu olsun diye sevdiğinin gözleri önünde başka birisiyle evlenmesini onaylar ki! Sedat'ın neden bir kardeşi falan yok ki? :D

Sedat'ın hayatı boyunca ağladığı üç olay o kadar anlamlı ve güzeldi ki.



Alim serinin en eğlenceli karakteri bana göre ama kendi kitabında Aslı ile beni az sinir etmediler. Birbirini hem seven hemde nefret ettiğini sanan çiftlere en güzel örnek bu ikili.

Seri içinde okurken bana cinnet geçirten tek kitap. :D

Alim tamam seviyorum seni ama çok faza kaba davranmıyor musun yavrucuğum sevdiğin kıza...

Gerçi Aslı'ya da az uyuz olmadım.Mis gibi çocuğu bulmuşta bunuyor. *-*

Alim ve Bekir kitapları Duygu il eş zamanlı.Yani Duygu'da olayları Duygu'nun bakış açısıyla okurken Alim'de de Alim'in bakış açısıyla okuyoruz.Duygunun geçmişte yaşadıklarını az biraz daha öğreniyoruz.Duygu'nun bittiği yerden
de devam ediyor aynı zamanda,tabi kendi hikayesiyle.



Bekir desen Duygu'ya bir babaydı.      
Bekir'e kızdığım tek nokta vardı.O da dövüş sahnesinde Duygu'ya söyledikleri.Onun dışında canımızın teyze kızı Selma'ya olan aşkını da okuyoruz.Onun aşkı da o kadar güzel ki,gelde sevme.

Bekir'de geçmişten günümüze geliyordu olaylar. Duygu'nun geçmişte yaşadıklarını en ince ayrıntısına kadar okuyoruz.Aynı zamanda Sedat ile nasıl tanıştıklarını da öğreniyoruz.

Dursun ve Durmuş ikilisini bu kitapta daha fazla okuduğumuz gerçeği de var tabi. :D

Alim ile Duygu'nun bıyıkların gelmiş muhabbetini benim gibi gülümeyerek okumuştur sanırım herkes. 

Bekir ile Selma'nın uzun süreli bekleyişleri sonunda işe Duygu'nun el atmasıyla vuslata erdi. :D
Selma da en az Duygu kadar çatlak ve eğlenceli bir karakter.

Bendeki Duygu ve Alim Müptela baskısı,ikisininde kapağını çok seviyorum tam karakterleri yansıtıyor.Bekir'in kapağı da tam Bekir karakterine uyuyor. :)

Aslında seri için yazmak istediğm o kadar çok şey var ki ama istediğim gibi yazıya dökemiyorum malesef.Uzun lafın kısası kesinlikle okumanız gereken serilerden biri bence.Ve Duygu'yu 4. kere okumaya başlayacağım en kısa zamanda. :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI