RKBT 3. Gün || Bir Masum Menekşe || Yorum

Min Li Li | 1/08/2016 |

Orjinal Adı: Desire's Masquerade
Yazar: Kathryn Kramer
Çevirmen: Arzu Şensoy
Tür: Historical Romance
Goodreads Puanı: 2.89
Sayfa Sayısı: 480
Yayınevi: Novella Yayınları
Çıkış Tarihi:  2015

Saklı bir tutkunun ardındaki kıvılcımlar aşkı tutuşturacak, maskelerin ardına saklansan bile…
Stephen Valentine, İngiltere kralından kendine ait toprakları istemek üzere saraya gider. Orada güzeller güzeli, menekşe gözlü, masumiyet timsali Madrigal ile karşılaşır ve aralarında muhteşem bir aşk doğar. Ancak Madrigal’ın baş düşmanının kızı olduğunu öğrenince Stephen’ın dünyası başına yıkılır. Madrigal ise çok sevdiği krala bir komplo kurulduğunu yanlışlıkla öğrenir ve kendini ozan kılığında yollarda bulur.

Masumiyetle şehvet, aşkla intikam, macerayla tutku bu yolda ona eşlik edecek…
Uzun bir aradan sonra RKBT yeni bir tur ile karşınızda!

Bu turumuzda konuğumuz Novella Yayınları'ndan çıkan historical romans türündeki Bir Masum Menekşe.

Tahmin ettiğimden daha iyi çıktı kitap!

Kitap 1987'de yazılmış.Yani ben doğmadan iki yıl önce.Bu yüzden okurken benim mantık hatası olarak gördüğüm ya da inandırıcı bulmadığım bir iki durum oldu ama onun dışında yazıldığı zamana göre bence çok iyiydi.

Ben genelde Regency Dönemi kitapları okuyorum,bu kitap ise Medieval yani ortaçağ kitabı.Bu yüzden okuduklarımdan haliyle farklıydı.Kurgu da aynı zamanda gerçek tarihte olan olaylarda ön plandaydı.Zaten kitabın konusu da bunun üzerine kurulu.

Madrigal çok güzel şarkı söylüyor ve lavta çalıyor,kitabımızın açılışında da Stephen topraklarını almak için İngiltere'ye geliyor.

O gece Stephen ve Madrigal karşılaşıyorlar ve ilk görüşte aşık oluyorlar.Ama bir sebepten dolayı Stephen Madrigal'den uzaklaşıyor.Ne olduğunu söylemeyim,okuyunca görürsünüz. :)

Madrigal kral Richard'a suikast düzenleneceğini öğrenince hayatı tehlikeye girdiği için halk ozanı kılığında kaçıyor.Öyle ya da böyle yolda Stephen ile yolları kesişiyor ve hikaye Venedik'e kadar uzanıyor.

Oldukça maceralı ve aksiyonu bol bir kitap olduğunu söylemeliyim.Ve okuduğumuz çoğu kitaptan biraz farklı.Ortaçağda geçtiği için koşulları biraz daha sert ama çok fazla değil.

Stephen beni yer yer sinir etsede sevdim keretayı. :P
Ama o Monica mıdır nedir o salak kadınla gittiğinde bildiğim bütün bedduaları ettim ona,ahım tuttu sanırım başına gelmeyen kalmadı,hahahaha. :D

Madrigal çok naif bir karakterdi,o dönemin şartlarına göre iyi dayandı bence onca şeye.Gerçi başına çok kötü şeyler gelmedi çok şükür!

Hikayenin çoğu Venedik'te geçti.Bu yüzden kitabı daha da çok sevdim.Bu dönemi farklı ülkelerde okumak güzel oluyor.

Birde hikayede adnı duyduğumuz bütün karakterlerin mutlaka bir rolü vardı kitapta.Sonradan karşımıza çıktılar ve maalesef çoğu kötü roldeydiler. *-*

Dilenciler Kralı Antony.Yazar bu karakterin üzerinde durunca altından bir şey çıkacağını tahmin etmek zor olmadı, zaten tahmin ettiğim şeyde çıktı.

Michele üzüldüm ama. :/

Giovanni! Ah seni Stephen'dan daha çok sevdim ben yahu.Acaba seninde kitabın var mıdır ki? Bir ara goodreadsta bakmak lazım.Umarım vardır.

Tarihi olaylarda yer alıyor demiştim.Richard'ın tahttan indirilmesini isteyen bir dük vardı.Zaten kımızıda bu yüzden kaçıyordu,kralı kurtarmak için ama başarılı olamadı,tabi dükte o başarılı olamadı ama IV.Henry (yanlış hatırlamıyorsam) bunu başardı.Bu İngiltere dönemindeki Henry'lerden nefret ettiğimi söylemiş miydim? Evet söylemediysem bile artık söyledim,Henry'leri sevmiyorummm. *-*

Kitapta sevmediğim tek özellik Türkler hakkındaki yorumlardı sanırım ama çok az yer alıyordu.Bu yüzden kitabın geneline bakınca güzel bir kitaptı.

Kitabın goodreads puanı da çok düşük bana göre,bence daha yüksek bir puanı hak ediyor kitap.

Yazar yeni olduğu için biraz endişeliydim, acaba beğenecek miyim diye ama kitaba başladıktan sonra bu endişemin yersiz olduğunu anladım.Kitap su gibi aktı.Ve başta da dediğim gibi tahmin ettiğimden iyi çıktı.Yayınevi yazarın diğer kitaplarını da çıkarır mı bilemiyorum ama çıkarmaya devam ederse yazar takip edeceklerim arasında yerini aldı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI