Nina Croft Röportajı

Min Li Li | 12/06/2015 |

İşte yeni bir yazar röportajı il daha karşınızdayım. :D
Bu sefer ki konuğum "Teslimiyet" kitabının yazarı Nina Croft.
Kitabı okuyup çok beğenince direkt yazara mail attım.Kendisi de saatler  röportaj için olumlu dönüş yaptı ve böylece bir röportaj daha yapmış oldum. :D

Yine çok kibar bir yazar daha tanımış oldum. :)

Ufak bir not: Ben bu röportajı yapalı bayağı oluyor ama üşengeçlikten dolayı bir türlü çeviripte paylaşamamıştım.Nihayet dün çevirdim hepsini. :3


1. Öncelikle, bize kendinizden bahsedebilir misiniz?

Herkese merhaba.Ben Nina Croft.İngilizim ama kocam ve bir sürü hayvan ile Güney İspanya'nın dağlarında bir badem çiftliğinde yaşıyorum.Tam zamanlı yazarım, genellikle romantik türde ama diğer türlerden; çağdaş, paranormal, bilim kurguda yazarım.

2. Yazar olmak istediğinizi ilk ne zaman farkettiniz?

20'lerimdeyken oldu(bir süre önce).Zambiya'da gönüllü olarak çalışırken Kariba Gölü kıyısında uzak bir köyde yaşıyordum.İstekli bir okuyucuydum(hala öyleyim) ve kitapları çabuk bitiyordum 
(ebooklardan önce).Bu yüzden kendim yazmaya karar verdim ve bunu sevdim.

3. Bir kitabı yazmanız ne kadar sürer?

İlk taslağı bir ay içinde bitirmeye çalışıyorum,eğer gerçekten karakterlere dalarsam ve hikaye akarsa benim için daha iyi.Ama yazmaya başlamadan önce ve ilk taslağı bitirdikten sonra bir çok düzenlemesi var,bu yüzden kontrol edilmesi uzun sürer.

4.Yazmak için özel bir zamanınız var mı? Yazmak için özel bir yeriniz var mı?Bizimle resmini paylaşabilir misiniz?

Aklım canlıyken  sabah yazma eğilimindeyim,öğleden sonra ve akşam başka şeyler yaparım.
Nerede yazdığım yıla bağlı.Yaz aylarında kullanmak için bir ofisim var (ama kışın soğuk alabilirsiniz ) ve geçen yıl sevgili kocam bana kış boyunca çalışmak için bir güneş odası inşa etti — Şuan oradayım.

Bizim için resmini çekip gönderdi. :)


5.İlk kitabınızı ne zaman ve kaç yaşındayken yazdınız? Ve kaç kitap yazdınız? Favori kitabınız hangisi?

İlk kitabımı 27 yaşındayken Afrika'da çalışırken yazmaya başladım.Onu asla bitiremedim.Muhtemelen şimdiye kadar yaklaşık otuz tane yazdım ve benim favorim...Bu zor ama sanırım en sevdiğim serim bilimkurgu, paranormal ve romantizm karışımı "Dark Desires" ve serinin dördüncü kitabı "Temporal Shift" ise favori kitabım,zaman yolculuğu var, beni her zaman büyülemiştir.

6. "Teslimiyet" Türk okuyucular ile buluştu.Kitabın kurgusu ve yazma süreci nasıl gelişti?

Romantik hikayelerde koruma olayını seviyorum,bu yüzden korumalara dayalı bir seri yazmak istedim ama aynı zamandan güçlü kadın karakterleri olan aşk hikayelerini de seviyorum ve böylece korumaların kadın karakterler olmasına karar verdim ve karakterlerin biraz isteksiz olduğu görevler olacak.Hikayeler buradan ortaya çıktı.

7. Favori kitaplarınız hangileri? Size ilham veren yazarlar kimler?

Çok ve çok var.Kurgunun çoğu türünü seviyorum am aklıma gelen bazı favorilerim.Dune - Frank Herbert(İthaki), The Stephanie Plum Serisi - Janet Evanovitch(Martı), The Black Jewels Trilogy - Anne Bishop, Anything - Susan Elizabeth Phillips(Pegasus).

8. Bize sizin hakkında kimsenin bilmediği bir şey söyler misiniz?

Üç tane -Vietnam göbekli- domuz ile evimi paylaşıyorum.( Vietnamese pot demiş yazar.Sanırım Vietnam türü bir domuz emin değilim. :D )

9. Boş zamanlarınızda ne yaparsınız?

Okurum,atımı sürerim,köpeklerimle yürüyü yaparım,domuzum ile konuşurum ve bazen badem seçerim.

10. Favori filminiz hangisi ve neden?
Terminator.Zama yolculuğunu sevdiğimden bahsettim değil mi?

11. En sevdiğiniz motivasyon ifadesi nedir?

"Öncelikle,nasıl bir kahraman istediğinizi bulun,sonra onu takip edin!" - Ray Bradbury

12. Şu an ne üzerinde çalışıyorsunuz?

Şuan günümüz aşk türünde olan "Things To Do Before You Die" serisinin üçüncü kitabı "His Fantasy Bride" üzerinde çalışıyorum.

Bu bir adamın gelinin düğün gecesinden önce kaçması hakkında.Şimdi o nedenini bilmek istiyor.

13. Kitabınızın Türk kapağı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çok seksi!
14. Son olarak Türk okuyucularınıza neler söylemek istersiniz?

Umarım "Teslimiyet"i okurken eğlenirsiniz ve umarım daha fazla kitabımı okumanız için fırsatınız olur.


Bu güzel röportaj için Nina Croft'a çok teşekkür ederim. :)
Yazarımıza ulamak isterseniz;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI