[Kitap] Özel Dedektif

Min Li Li | 11/02/2015 |

Orjinal Adı: 私家偵探
Yazar: Chi Wei-Jan
Çevirmen: Kerim Alyol
Tür: Polisiye,Dedektif,Çin
Goodreads Puanı: 4.00
Sayfa Sayısı: 448
Yayınevi: Kahve Yayınları
Çıkış Tarihi:  2015
Üniversitenin ve akademinin kısırlığından sıkılan bir akademisyen olan Bay Wu, bir gün istifa eder ve radikal bir kararla özel dedektif olmaya karar verir. Taipei'nin görece daha alt sınıf bir mahallesine taşınır. Burada ufak tefek dedektiflik işleriyle uğraşmaya başlar. Ta ki Tayland'ın ilk seri katiliyle tanışana ve onun cinayetlerini çözmeye başlayana dek. Hızlı temposu ve eğlenceli diyaloglarıyla Özel Dedektif, klasik polisiyenin üzerine felsefi tartışmaları da ekleyerek bu alanda yeni bir soluk yaratıyor.




  • "Eğer tutunuyorsan,demek ki ümit besliyorsun."

Beni tanıyanlar uzun zaman uzakdoğu ile ilgilndiğimi bilir.Yani dizilerini,filmlerini,animelerini izlerim.Mangalarını&manhwalarını okurum.Kendime dedim ki,neden hiç kitaplarını okumuyorsun?Kitap okuyorsun sonuçta.Bundan sonra kitaplarını da araştırıp okumaya başla.

Ben kendime bunu dedikten sonra Kayıp Rıhtım'da bir kitabın tanıtımı ilgimi çekti;Özel Dededktif.

Kitabın Kahve Yayınları'ndan çıktığı öğrenince yayınevinin sayfasına Petekgözlü Adam kitabı ile okuyup yorumlamam için gönderebilir misiniz diye sordum.Onlarda sağolsunlar,iki kitabı da gönderdiler.

Kitaplar gelir gelmez Özel Dedektif'i okumaya başladım.İlk gün 50 sayfa okudum.İtiraf ediyorum,okuduğum kadarıyla sıkıcı bir kitap olacak gibi duruyordu.Fakat dün nihayet kaldığım yerden okumaya devam ettiğimde sayfalar ilerledikçe heyecan aldı başını gitti.

Wu Chen hayatında öyle bir noktaya geliyor ki hayatındaki her şeyden vazgeçiyor,profesörlükten istifa ediyor,eşinden ayrılıyor,yaşadığı evden daha fakir bir semte taşınıyor ve dedektiflik yapmaya başlıyor.

  • Sevecek insan olmayınca sevgi de olmuyor.

Acemi özel dedektif Wu Chen ilk davasını alıyor.İlk davasında bende anne ve Wu Chen gibi düşünsemde dedektif araştırdıkça işin altından başka bir şey çıktı.Tamamen farklı bir olay varmış meğer.

İlk davasındaki bayan ile daha sonraları sohbeti ve yakınlıklarını artırıyorlar zamanla. :D

İlk davadan sonra kitabın sadece aldığı davalar üzerinde yaptığı araştırmaları okuyacağınızı sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz.Şahsen ben bayağı bir yanıldım.Kitap resmen ters köşe yaptı. :D
Olay dedektifimizin kendi etrafında gelişmeye başlayınca heyecanda artmaya başladı.


Katil için iki tane şüphelim vardı.Biri ilk davadan diğeri de sonlara doğru çıkmıştı.Tahmin ettiğim iki kişiden biri çıktı.

  • Zaman izleri ortadan kaldırıyordu.Sürekli değişim, insana hızlı soluma dürtüsü verir vermez,kısa süre için de olsa rahatlattıktan sonra yavaş yavaş uyuşturuyordu.

Yazar Wu Chen'in geçmiş yaşamıyla şimdiki zamanı birleştirmiş.Mesela bir olay var ve onu araştırıyor,bu sırada geçmişte yaadığı bir olayı anlatıyor.İlk anlatımda birden geçmişe gitmesi ne alaka diyor insan ama geçmişte yaşadığı şeyin sonucu ile şimdiki araştırdığı olayı bir yerden bağlamış.Genelde bu sözlerle oluyordu ama bu fikri kitap için ayrı bir farklılık olmuş bence. :)

Axin,eşi ve çocukları,Tianlai ile eşi,Wu Chen'in birbirinden renkli küfür dağarcıklı annesi,tombul lakaplı polis memuru Chen,Zhao,Çavuş Di,Şef Wang,Avukat Tu,Wu Chen'in yavuklusu konumunda Chen Jieru karakterleri ile kitap daha da renklenmiş.

Wu Chen'in arkdaşları Axin ve Tianlai ile olan eğlenceli diyalogları kitabı okurken sizi eğlendiriyor.
Zaten Wu Chen ile Tianlai'nin tanışması ayrı bir olay. :D

Yazarın yazım tarzı eğlenceli ve okurken size heyecan hissini de yaşatıyor.

  • Bu çağ hala genç ancak dünya yaşlandı.Hiç kimse yaşadığımız çağın nasıl bir çağ olduğunu tanımlayamaz.Sadece yazının işin özünde bir katman oluşturmasından ötürü değil,bu çağın havasını solurken onunla beraber çürüdüğümüzden de dolayı.

Kısacası ben kitabı beğendim.Böyle pek bilinmeyen ama güzel olan kitapları keşfedip okumayı da ayrı bir seviyorum. :3

Kitabın kapağı orjinal kapaktan çok daha güzel olmuş.Renklerin uyumu da süper.Redaksiyonda da pek sıkıntı görmedim.Yalnızca bakıcam,yapıcam tarzı kelimeleri böyle değilde normal haliyle yazılsaydı daha iyi olurdu.

Kahve Yayınları'na kitabı gönderdiği bir kez daha teşekkür ederim.Umarım yazarın diğer kitaplarını da çıkarırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI