Okuma Etkinliği #1 - Benim İçin Öl 1.Gün | Yorum

Min Li Li | 2/09/2015 |

Tür: YA,Paranormal,Fantastik
Yazar: Amp Plum
Orjinal Adı: Die For Me
Seri Adı: Revenants #1
Goodreads Puanı: 4.02
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2012
Çevirmen: Esra Çakıruylası
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar
On altı yaşındaki Kate, Brooklyn’den, çoğu kişinin hayalini süsleyen “Işıklar kenti” Paris’e taşındığında, acı günlerini kitap okuyarak ve sanatla iç içe geçirerek atlatmaya çalışır. O sırada, uyur hâldeyken bile onu görebilen bir çift gözün kendisini aşkla izlediğinden habersizdir. Kate’in, bir kafede kitap okurken gördüğü ve tüm genç kızların yüreğini hoplatacağını, kendisine hiç takılmayacağını düşünerek iç geçirdiği Vincent’ın gözleridir bunlar. Ve Kate de Vincent’a gönlünü kaptırır.
Ama bu aşkın önünde gizemli ve ürkütücü bir engel vardır. Vincent normal bir insan değildir. Hayatını her gün riske atmasına neden olan korkunç bir yazgıya mahkumdur. Ayrıca onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı koymak zorundadır.

Çalışma üzerindeki isim yanlışlığını es geçebilir misiniz?Hangi leyla halime denk geldiyse adı yanlış yazmışım. :D

 Evet blogumda daha önce okuma etkinliği yapmamıştım.Okuma Köşem ile bu etkinliği yapmaya karar verdik.İlk etkinlik için muhteşem bir kitap seçtiğimizi düşünüyorum. :)

Şimdi gelelim kitap hakkındaki düşüncelerime. :3
Tek kelimeyle bu kitaba BAYILDIM!!!
Son zamanlarda okuduğum en iyi YA fantastik kitabıydı bana göre.Goodreadstaki yorumlara baktım da beğenende var hiç beğenmeyende,ilginç bir kitap olmuş sanırım. :D

Bende çok beğendim.Bir kere konusu şu ana kadar okuduğum fantastik kitaplardan çok farklıydı.Ben nedense bu kitabı vampir türünde sanıyordum ama okumaya başlayınca tamamen yanılttı beni.

Zombiye benziyorlar belki ama onlardan çok farklılar.Başkalarının yerine ölen varlıklar geri dönenler var.Hem iyi hem de kötü geri dönenler var.İyiler başkalarının hayatlarını kurtarırken kötüler ise tam tersi insanların ölmesini yani intihar etmesini teşvik ediyorlar.Geri dönenler ölümsüz evet ama bunun bir sistemi var.iyi olanlar birinin hayatını kurtardıklarında ilk öldükleri yaşa geri dönüyorlar.Mesela bir geri dönen 18 yaşında öldü diyelim ve 10 yıl boyunca kimsenin hayatını kurtarmak için ölmedi.28 yaşında oluyor sonra birisi için öünce tekrar 18 yaşına dönüyor.Yani en azından benim anladığım bu yönde. :D
Kötü olanlarda da bunun tam tersi birilerini öldürdükleri zaman bu oluyor.

Kitabımızın esas kahramanları Vincent ve Kate.Kate 16 yaşında.Normalde YA kitaplarında karakterlerin yaşlarından dolayı yaşadıkları bana genelde yapmacık geliyordu.Mesela kız 15-16 yaşında bir sürü macera yaşıyor.Ben o yaşardaki halimi düşünüyorum sonra soruyorum kendime bu kız bu yaşta nasıl bunları yaşayabiliyor? Tamam kurgu bunlar ebette farklı olacak ama ne bileyim işte.Birde şu var bu kitapları okurken kendimi yaşlı hissediyorum. :D

Neyse esas konumuza geri dönelim.Normalde böyle hissederim ama bu kitabı okurken hiç böyle şeyler hissetmedim.Kızın yaşı çok gözüme batmadı.Sanki yaşından daha olgun gibiydi.Kate'i sevdim.Özellik de kitap okuma sevgisini. :3

19 görünümlü 87 yaşındaki Vincent benden büyük olduğun için sana istediğim gibi sulanabilirim değil mi? :P
Evet bu türdeki diğer bir sorunda buydu.Kahramanların yaşı küçük olunca istediğim gibi sevemiyorum, kendimi sübyancı gibi hissediyordum. :D
Ama Vincent yukarıda dediğim gibi olduğu için rahatım o konu da da. :3

Geri dönenler her ay üç gün uyuyorlar.Bu uyuma sırasında ruhları bedenlerinden ayrılıyor.Eğer bu durumda bedenleri yakılırsa ölmüş oluyorlar.Vincent bu duruma girdiği zaman kötü geri dönenler Vincent'i ve ailesini öldürmek istiyor.Tabi Kate buna izin verir mi? Kendince koruyor onu ama Vincent'in ruhu içine girince kötü adamımızı öldürüyorlar.

Kate ve Vincent efsanelerden gerçeğe bir ilki gerçekleştiriyorlar.Bir insan ve geri dönen ruh halindeyken konuşamazlar ama Kate Vincent'in sesini duymaya başlıyor,önceleri kelime kelime olan duyma daha sonra bildiğin konuşmaya dönüşüyor.Ben buradan bu ikisinin ruh eşi olduğunu çıkardım.

Ambrose ve Georgia arasında bir şeyler olsun istiyorummm. :D

İkinci kitabı da en kısa zamanda okumam lazım. :3

2 yorum:

Copyright 2013 © BİR OTAKUNUN DÜNYASI

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI